Úvod   |   O svatebním průvodci   |   Spolupracujeme   |   Kontakt

Než si vyberete tu či onu svatební službu, projděte si náš výčet toho, nad čím se zamyslet a co při rozhodování neopomenout... ;)

Níže Vám poradíme, jak si vybrat:

- svatební salon
- fotografa
- kameramana
- místo konání obřadu
- místo konáni hostiny
- agenturu, agentku či koordinátora
- dodavatele květin
- snubní prstýnky
- svatební oznámení
- kapelu či DJ
- dodavatele jídla a cukroví
- dopravce
- organizátora svatební zábavy

Jak si vybrat... SVATEBNÍ SALON

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Dostupnost a vzdálenost salonu od místa Vašeho bydliště
Ačkoli jste za svými vysněnými šaty ochotna cestovat třeba přes půl světa, nezapomeňte, že do salonu obvykle musíte jet víckrát - před svatbou na zkoušku šatů, případně znovu šaty vyzvednout...  Za svými vysněnými šaty a kvalitním servisem a výběrem služeb se však určitě vyplatí procestovat pár kilometrů navíc.

2. Šíře nabídky (pouze šaty nebo i veškeré doplňky, obuv a další služby?)
Je důležité uvědomit si, jestli toužíte navštívit salon specializovaný např. pouze na jednu značku svatebních šatů nebo naopak takový, kde najdete od každého a hlavně pro každého něco. Ne všechny svatební salony také nabízí kromě svatebních šatů i doplňující služby, jako je třeba možnost zapůjčení "popůlnočních" šatů, obleků, obuvi, koupi spodního prádla, bižuterie, výběr prstýnků a oznámení...

Pokud se pohybujete na Moravě, skutečně komplexní nabídkou se může pochlubit např. olomoucké Svatební centrum CAXA, kde na 800m2 a ve dvou patrech najdete vše, co k přípravě svatby můžete potřebovat. Od svatebních šatů, kterých je aktuálně v nabídce kolem 650 modelů, po zboží typu svatební bublifuky...

3. Typ a kvalita nabízených šatů
Pokud máte nekonfekční typ postavy, měla byste se zaměřit také na to, jestli v salonu, který hodláte navštívit, nabízí takový typ šatů, jaký hledáte. Většina menších salonů se orientuje spíše na "klasického zákazníka," takže svatební šaty XXL, těhotenské svatební šaty či originiální modely z dílny návrhářů, pokud je vůbec nabízejí, vedou jen v omezeném množství. I tak se dá ale vybrat. Naopak však existují salony, které jsou zaměřené výhradně na určitý typ nevěst, kde bude nabídka širší. 

4. Hodnocení bývalých nevěst na portálech zaměřených na svatby
Na různých svatebních portálech najdete různé diskuse a hodnocení týkající se svatebních salonů i jiných dodavatelů. Přečtěte si je, a pokud se názory různí, nejlepší bude, pokud si svůj obrázek uděláte sama a salon navštívíte. Je potřeba mít na paměti, že počet nevěst, které přispívají do těchto diskusí, je obvykle jen nepatrným zlomkem reálného počtu zákazníků, kteří službu využili.

5. Výhodné nabídky a akce, kterých lze u jednotlivých salonů využít - můžete tak skutečně výrazně ušetřit!
V době velkého konkurenčního boje Vám dnes už téměř v každém salonu nabídnou k zapůjčení svatebních šatů jistou formu nadstandardních služeb. Náš svatební salon CAXA např. každé nevěstě k zapůjčení svatebních šatů nabízí: zapůjčení popůlnočních šatů, spodničky a kabelky zdarma, 2 kupony na 50% slevu na zapůjčení dámských společenských šatů třeba pro maminky či velké družičky, poslední vydání časopisu Tvoje svatba a jako malé poděkování modrý podvazek. 

Jak si vybrat... FOTOGRAFA

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Zkušenosti s focením SVATEB
Protože fotky jsou jedním z mála "hmatatelných důkazů," které Vám ze svatby zůstanou a navíc zachycují Vaše vzpomínky, je důležité ujistit se, že ten, komu jejich tvorbu svěříte, své práci skutečně rozumí. V praxi jsme se už několikrát setkali s nevěstami, které focení přenechali třeba známému z novin nebo příbuznému s kvalitním fotoaparátem a tomu nakonec odpovídal i výsledek. Pokud totiž sníte o fotkách, která "mají duši," nemůžete nechat svého fotografa pracovat metodou "pokus-omyl." Ověřte si tedy dostupné reference, nechejte si předložit i portfolio a hlavně - vybírejte srdcem!     

2. Cenové rozpětí
Mezi nejčastější způsoby tvorby cen fotogratů patří tzv. balíčkový systém, hodinová taxa či platba za určitý počet odebraných tištěných a upravovaných fotografií. Každý svatební fotograf má tento systém nastavený trochu jinak a sazby se mohou lišit dokonce citelně. Za balíčky (tady na Moravě) zaplatíte v průměru 3 - 20 000 Kč za focení, cena je ale závislá na počtu hodin, které s Vámi fotograf stráví. Co se týče dalších dvou typů odměňování práce fotografa, zde Vám ceny nenastíníme ani okrajově, protože se odvíjí od zkušenosti, "jména fotografa" a mnoha dalších faktorů, jako je třeba atraktivita termínu atp.   

3. Délka doby zpracování zakázky
Pokud budete s fotografem sepisovat smlouvu, předem si ověřte, za jak dlouho je schopný Vám fotky dodat, abyste nebyli nepříjemně překvapeni třeba i měsíčním čekáním...

Jak si vybrat... KAMERAMANA

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Zkušenosti se SVATEBNÍM videem
Stejně jako u fotografa, i u výběru kameramana je důležité ověřit si, zda a jaké má zkušenosti se svatebním videem. O stylu jeho práce nejvíce vypoví ukázkové video, které by měl mít každý schopný kameraman k dispozici na svém webu nebo by měl být ochotný poslat vám jej na CD či v odkazu, kde na internetu se můžete na jeho práci podívat. Samozřejmě si nezapomeňte vyžádat také reference bývalých zákazníků, abyste měli jistotu, že za své peníze dostanete skutečně to, co si objednáte :)

2. Cenové rozpětí
Video je stále ještě ne úplně standardní součástí každé svatby a finanční obnos, který do něj hodlají snoubenci investovat, se často výrazně liší pár od páru. Částky za zhotovení videa se tak můžou pohybovat cca od 5 000 Kč za natočení a zpracování záznamu z celé svatby až po několik desítek tisíc za totéž u jiného dodavatele. Zkuste se tedy nejprve informovat, jak vysoká je cena za tvorbu videa, od čeho se odvíjí a jaké služby zahrnuje (formát HD, potisk CD, BLU-RAY, točení na 1 či více kamer, stříhání...).

3. Délka doby zpracování zakázky
Stejně jako u fotografa, pokud budete s kameramanem sepisovat smlouvu, předem si ověřte, za jak dlouho je schopný Vám fotky dodat, abyste nebyli nepříjemně překvapeni třeba i měsíčním čekáním...

4. Styl natáčení a stříhání videa
Každý kameraman má svůj rukopis a každé video je tedy jiné. V podstatě si ale můžete vybrat ze dvou základních typů práce. První, ten klasičtější, je přípava videa ze statičtějších či inscenovaných záběrů a scén (typu "nevěsta a ženich běží ve zpomaleném záběru k sobě, obejmou se, zatočí, políbí a v dalším střihu společně odchází do zapadajícího slunce"). Druhý, v poslední době rozšířenější, ale často také dražší, je jakýsi druh reportážního videa, které vás v rychlosti "protáhne" skutečným průběhem vašeho velkého dne. Oba dva typy snímků bývají podbarveny hudbou a ať už se rozhodnete pro ten či onen druh zpracování, určitě se vyplatí za svatební video nějakou tu korunu pustit, protože vám tak zůstane nezapomenutelná vzpomínka a okamžiky, které jste prožili jakoby z rychlíku a ve stresu, si můžete v pohodlí domova vychutnávat znovu a znovu!  

 

Jak si vybrat... MÍSTO KONÁNÍ OBŘADU

Aspekty, které by Vás měly zajímat:


1. Formality
Pokud se rozhodnete říci si své ANO jinde, než na k tomu vyhrazeným místům (radnice, zámek...), počítejte s drobnými komplikacemi. Ne každé místo totiž připadne matrice dostatečně důstojné pro to, aby se zde mohl uskutečnit svatební obřad, takže je důležité ověřit si na spádovém městském úřadě, jestli jejich úředníci budou schopní a (a to v České republice především) ochotní, oddat vás právě zde. Obvykle se také za sňatek mimo obřadní síň = výjezd úředníků jinam, účtuje poplatek ve výši 1 000 Kč, ale i více + nezapomeňte na náklady za samotný pronájem tohoto místa.     

2. Venku nebo uvnitř?
Po vzoru zahraničních svateb, které postupně tento trend přinesly i k nám, už není nic neobvyklého, pokud se svatební obřad koná pod širým nebem. Co však tímto krokem automaticky riskujete je stálost počasí. Ne vždy se totiž předpovědi meteorologů vyplní a může se vám tak stát, že několik minut před obřadem budete muset řešit dilema - zmoknout nebo se někam schovat? A kam? Řešením však může být zapůjčení svatebního stanu/ů. Obřad neztratí nic na svém kouzlu a vy si tak pojistíte, že si jako nevěsta nerozmažete make-up. Další překážkou, se kterou v tomto ohledu můžete bojovat, je nepochopení ze strany rodičů i jiných hostů. Pokud se s přístupem "raději to udělejme vevnitř" setkáte, a při tom jste oba vždycky snili o svatbě v přírodě, nenechejte si svůj sen nikým pokazit a běžte do toho! Držíme vám palce!!!  

3. Prostředí - dostupnost, atraktivita pro focení
Dalším bodem, který byste měli zvážit, je dostupnost místa konání obřadu, možnost či řešení způsobu parkování, a v neposlední řadě také atraktivita lokality pro focení. Z praktického hlediska jsou totiž toto všechno body, jejichž uvážení v "okamžik O" jistě oceníte.

4. Zkušenosti s přípravou svatebních obřadů
Zejména, co se výzdoby místa konání obřadu týče. Je-li to možné, nechejte si předložit fotky z předchozích svateb, projděte svatební weby, kde si můžete projít reference... Pokud si budete místo konání obřadu zdobit sami, zkuste se domluvit se svojí dodavatelkou květin, zda by vám s výzdobou nepomohla nebo alespoň neporadila, jakým způsobem výzdobu pojmout.

5. Prostor odpovídající charakteru svatby
Nezapomeňte se zamyslet také nad tím, jestli styl a vzhled místa konání obřadu zapadá do vaší celkové představy o charakteru svatby. Jiná bude svatba na zámku, jiná ve starém mlýně a úplně jiná v prostorách luxusního hotelu... 

Jak si vybrat... MÍSTO KONÁNÍ HOSTINY

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Ochutnávka a obsluha
Stejně jako jsme vám při výběru fotografa a kameramana doporučili ověřit si reference a nahlédnout do portfolia, tady to platí dvojnásob. Pokud máte příležitost, ochutnejte, jak vaří ten, kdo se bude starat o vaše hosty! Ideální je zajít si, v případě restaurace, na oběd či večeři a nechat se klasicky obsloužit. Uděláte si tak přestavu nejen o zdejší kuchyni, ale také o přístupu personálu k hostům. Teprve poté si nechejte zavolat provozní/ho a zkuste si ověřit, zda podnik není již obsazen, případně se domluvit na dalších podmínkách a možnostech konání svatební hosty právě zde. Nebuďte také líní porovnávat. Klidně navštivte i více restaurací a poté jejich nabídky srovnejte. Možná se budete divit, jak výrazně se mohou lišit :) 

Pokud se hostina uskuteční v prostředí, kam vám jídlo dodá smluvený dodavatel (sokolova, zahrada...), i tehdy se s ním pokuste domluvit a jídlo předem ochutnat. Uvidíte, že se vám tento přístup vyplatí, a to jak z gurmánského hlediska, tak i finančně!

2. Výzdoba
Také výzdoba je důležitou součástí vaší hostiny. Pokud chcete dosáhnout tzv. "WOW efektu," tedy toho, že své hosty překvapíte nebo přímo ohromíte tak, aby údivem zapomněli třeba i dýchat, měla by i toto být nedílná součást vašich svateních příprav. Zkuste se proto informovat, jestli, případně jak jsou na místě konání vaší hostiny schopni vám tabuli nebo celou místnost nazdobit tak, aby skutečnost odpovídala vašim představám. Pokud ne, pokuste se inspirovat výzdobami jiných nevěst na různých svatebních webech a vytvořte si tabuli Vašich snů sami nebo s pomocí aranžérky, floristky či zkušeného svatebního salonu. Např. ve svatebním centru CAXA máte možnost objednat si přípravu svatební tabule přímo námi. Fotky z realizovaných výzdob, a také instipiraci, najdete tady: http://www.caxa.cz/svatebni-salon/svatebni-tabule  
  
3. Velikost prostor
Základním pravidlem je dbát především na to, aby měl každý z Vašich hostů kde sedět (v případě klasické hostiny) a také, aby bylo dostatek prostoru pro tanec. Pokud zvolíte namísto oběda třeba pouze raut, nemusí mít každý z hostů své určené místo, avšak je dobré mít k dispozici alespoň 3/4 židlí (lavic...) z celkového počtu hostů. Při výběru místa konání hostiny by Vás dále měla zajímat také vzdálenost objektu od místa konání obřadu, abyste se nepřesunovali příliš dlouho nebo možnost přespání pro přespolní hosty. Neméně důležitým atributem jsou také WC, respektive jejich umístění v místě konání hostiny, a to hlavně proto, aby to maminky s malými dětmi, starší lidé, či v případě špatného počasí všichni svatební hosté, neměli daleko :)

Jak si vybrat... SVATEBNÍ AGENTURU, AGENTKU ČI KOORDINÁTORA

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Přístup koordinátora a vzájemné sympatie
Pokud se rozhodujete, že svatbu, její přípravu a realizaci (ať už celou nebo jen její část) svěříte odborníkům, to, co by ve Vašem výběru svatební agentky, koordinátora či agentury mělo hrát prvotní roli, je přístup a sympatie člověka, který Vám se vším bude pomáhat či se dokonce Vašeho svatebního dne účastnit.  Svatba je totiž opravdu jedním z nejdůležitějších dní ve Vašem životě, a pokud Vám Váš koordinátor nebude "sedět" jako člověk, mohli byste být zklamaní. Také jeho přístup k práci často vycítíte už z tohoto prvního setkání. Je tento člověk aktivní? Přichází s novými nápady? Nebo se jen drží svých zajetých kolejí?... Dejte si čas na rozmyšlenou a rozhodujte se srdcem! Pokud chcete tip na zkušenou koordinátorku, která připravuje svatby na míru a za 5 000 Kč/koordinace, podívejte se sem:  

2. Ceny a přesná skladba dodávaných služeb
Většina koordinátorů či svatebních agentek nabízí svým potenciálním klientům první schůzku zdarma. Na této "seznamovací schůzce" si vyměníte základní informace, koordinátor si vyslechne Vaše představy, požadavky a na jejich základě se poté mohou obě strany rozhodnout, jestli případně nakolik spolu budou chtít spolupracovat. Samozřejmostí je zpracování předběžné cenové kalkulace či přímo sdělení ceny za koordinaci svatebního dne. Zmíněné základní představy se týkají především data a místa konání obřadu a hostiny, počtu hostů, celkovému pojetí svatby (elegantní, rozverná, v přírodě...), barevnému ladění, zmapování toho, co již máte zajištěno, co potřebujete zajistit a co si budete chtít realizovat sami atp. Cenově rozpětí se může velmi lišit (od 5 000 Kč do několika desítek tisíc za svatební den), takže si nejprve udělejte přehled a rozhodujte se s odstupem :)

3. Zkušenosti a reference
Pokud jsme Vám u předchozích typů dodavatelů doporučovali ověřit si jejich zkušenosti a reference, tady to platí dvojnásob! Zkuste se podívat na webové stránky dané agentky, koordinátora či agentury, projít si diskuse na serverech týkajících se svateb a prověřit si tak člověka, se kterým jednáte od A do Z. Přeci jenom - svatební den je pouze jeden a druhou šanci jej (resp. ten samý) zopakovat už nikdy nedostanete...

Jak si vybrat... DODAVATELE KVĚTIN

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Portfolio a reference
Máte-li možnost, zkuste se zeptat, zda má Váš dodavatel květin k dispozci katalog květinových vazeb, které připravovali pro jiné klienty. Jak říkají staré inzeráty "foto napoví." Respektive ukáže Vám styl a směr, jakým se daný květinář ubírá a může Vám hodně napovědět o stylu jeho práce. Pokud chystáte velkou svatbu, měli byste klást důraz také na reference, díky kterým se dozvíte hodně o spolehlivosti ohledně dodání, přesnosti a čerstvosti dodávky...

2. Cenová kalkulace
Ceny květin, květinových vazeb a výzdoby se mohou výrazně lišit nejen podle typu dodavatele, ale především dle sezónnosti (např. tulipány Vás v srpnu vyjdou mnohem dráž, než v dubnu), počtu odebíraných květin atp. V průměru však vychází klasická kytka pro nevěstu mezi 800 - 1500 Kč, korsáž (kytka do klopy ženicha) asi kolem 200 Kč... Jako všude jinde i tady platí, že je lepší nechat si nacenit práci několika květinářů a až poté se rozhodnout, kde kytky koupit. Pokud jste z Olomouce a okolí a zavíte si vybrat šaty do svatebního centra CAXA, máte možnost nechat si navázat veškeré květiny a třeba i celou květinovou výzdobu zde.

3. Schopnost a ochota aranžovat v místě konání obřadu či hostiny
Květinové aranžmá je důležitou součástí celkové výzdoby místa konání obřadu či svatební hostiny. Proto si pečlivě ověřte, že ten, kdo jej pro Vás bude připravovat, své práci opravdu rozumí. Často se totiž stává, že např. restaurace, kde se zároveň koná i svatební obřad Vám přislíbí "výzdobu," ta ale pak ve finále sestává ze slavobrány, která často není ani přizdobená a jednoho kusu (obvykle červeného) koberce...


Jak si vybrat... SNUBNÍ PRSTÝNKY

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Materiál a design
Kromě obvyklého žlutého a bílého zlata si dnes můžete pořídit prstýnky prakticky z jakéhokoli kovu. Málokdo ví, že předávání snubních prstýnků není povinnou součástí svatebního obřadu, takže pokud potřebujete ušetřit nebo nejste z těch, kdo by prstýnky potom "vynosili," můžete si buďto pořídit jinou věc, kterou si symbolicky předáte nebo si např. "jen" nechat svázat ruce stuhou. Z cenově dostupnějších kovů jsou v poslední době oblíbené hlavně chirurgická ocel a stříbro, které na pohled vypadají podobně jako bílé zlato. Životnost prstenů z těchto levnějších materiálů je však hodně nízká, takže pokud toužíte po tom, aby Vám prstýnky vydržely celý život, investujte do kvalitních kousků, jejichž ceny se pohybují zhruba od 5 000 do několika desítek až stovek tisíc korun za pár.

Dalším kritériem, které je třeba zvážit, je design prstýnků. V podstatě jsou tři možnosti, mezi kterými se můžete rozhodovat. Klasické prsteny, nadčasové prstýnky a trendové série. Výběr prstýnků je v podstatě jednou z prvních zkoušek pevnosti vztahu obou snoubenců, protože desing prstýnků je právě tím kompromisem, na kterém se většinou musíte oba v rámci svatebních příprav dohodnout. Ve svatebním centru CAXA Vám můžeme nabídnout tyto kolekce prstýnků.

2. Cenová nabídka
Protože prstýnky obvykle představují jednu z nějvětších položek svatebního rozpočtu, i tady se Vám vyplatí udělat si nejprve jakýsi malý průzkum trhu a až poté se, na základě Vaší cenové politiky, rozhodovat, od jakého dodavatele si prstýnky vybírat.

Stříbrné snubní prstýnky například můžete sehnat už od 3000 Kč za pár, luxusní snubní prsteny exkluzivních dodavatelů však mohou odlehčit Vaši peněženku stejně, jako koupě rodinného domu nebo auta.

3. Záruční podmínky
Jestliže vsadíte na osvědčené dodavatele a snubní prsteny Vás přijdou na více než min. 5 000 Kč/ks, můžete počítat s tím, že kov, ze kterého jsou vyrobeny, by měl být odolný. Nejčastější problémy se objevují spíše u vsazování kamínků, resp. jejich vypadávání z prstýnků. Pokud se Vám však něco podobného přihodí, nebojte se prstýnek vyreklamovat, v případě levnějších variant zajít do klenotnictví, kde se Vám postrají o rychlou nápravu. Někteří výrobci snubních prstenů však poskytují na své zboží kromě zákonné záruky i tu prodlouženou, takže se nezapomeňte při koupi zboží informovat, jaký druh záruky se vztahuje právě na ty Vaše.   

4. Velikost prstenů
V klenotnictví nebo svatebním salonu by s měřením správné velikosti snubních prstenů neměli mít žádný problém. Základní pravidlo, které byste si však měli pamatovat zní: prstýnky zkoušejte spíše v odpoledních hodinách, protože s přibývajícími hodinami dne každému z nás natékají prsty a snadno by se tak mohlo stát, že si koupíte prstýnek, který Vám může být malý. Nastavování Vás pak může přijít často dráž, než samotné pořízení prstýnků.   


Jak si vybrat... SVATEBNÍ OZNÁMENÍ

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Ladění ke stylu a barvě svatby
Svatební oznámení je v podstatě tím prvním, čím oficiálně dáte světu najevo, že se chystá svatba. Proto by mělo pečlivě odrážet nejen charakter Vaší svatby (barvu, do které budete veselku ladit, případné téma svatby), ale především by mělo odpovídat životnímu stylu Vás dvou nebo alespoň jednoho z Vás.

2. Flexibilita vzoru
Pokud plánujete vybírat svatební oznámení z katalogů některého z dodavatelů, nebojte se zeptat se obsluhy, jestli je možné oznámení upravit oproti vzoru. Existují varianty oznámení, u kterých není například možné měnit barvu použitého papíru, u jiných to však nemusí být problém.

3. Možnost personalizace
Velkým hitem posledních let jsou svatební oznámení vyrobené např. grafickým studiem (nebo doma na Vašem PC) Vám na míru. Často se využívá fotek snoubenců nebo grafiky, která odpovídá Vašemu životnímu stylu. Pokud se nebojíte být originální nebo jste kreativní pár, dejte to všem vědět! :)

4. Délka dodacích lhůt a cenové rozpětí
Ta se může u různých dodavatelů velmi lišit. Některá oznámení můžete mít doma už do tří dnů, u jiných firem můžete čekat zhruba 3-5 týdnů. Svatební oznámení by ke svým adresátům měla dorazit nejpozději 6 týdnů před svatbou (kvůli povinnosti nahlásit případné volno zaměstnavateli 6 týdnů před tím, než jej zaměstnanec hodlá čerpat), takže dbejte na to, abyste termín dodrželi a měli na svatbě všechny ty, koho si tam přejete mít.

Co se týče cen, také zde záleží na typu oznámení. Černobíle tištěné oznámení můžete pořídit už za pár korun, zatímco luxusnější a kvalitnější oznámení se pohybují zhruba kolem 60 Kč/ks.


Jak si vybrat... KAPELU ČI DJ

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Šíře repertoáru
Je možné, že je Vaše rodina úzce zaměřena na určitý druh hudby, ale i tak není většinou na místě objednat na celý večer např. pouze country kapelu. Největší oblibě se proto v poslední době drží DJs, kteří jsou schopni v průběhu svatebního dne pružně reagovat na náladu hostů a měnit hudební styly podle toho, na co mají hosté zrovna chuť. "Živé kapely" oproti tomu mají tu výhodu, že pokud mají se svatbami zkušenosti, často jsou schopni Vám celou svatbu "odmoderovat," některé z nich si pro svatebčany dokonce připraví i hry. V poslední době se často vysktytuje také kombinace obojího, tedy např. že Vám na svatbě hraje DJ a na 2-3 hodinky jej vystřídá třeba cimbálová muzika. Myslete také na to, že čím je hodina pokročilejší a nálada uvolněnější, tím rozvernější skladby si hosté budou žádat, takže kolem půlnoci už na většině svateb zní nejen "Božský Kája," ale třeba také písničky z pohádek. Proto je dobré ujistit se, že vše, co byste rádi na svatbě slyšeli, kapela umí zahrát nebo bude mít DJ s sebou. Ať už se jedná o polky pro babičku nebo již zmíněného Káju...

2. Zkušenosti a reference
Podobně jako u předešlých dodavatelů i tady platí, že dobrá rada je nad zlato. Zkuste se tedy nejprve poohlédnout ve svém okolí, zda Vám někdo může doporučit schopnou kapelu či DJ, projít si internetové diskuse (zejména na svatebních serverech) a poté si kandidáty, kteří u Vás postoupí do uzšího finále, pořádně proklepněte. Ideální variantou je, pokud se máte možnost přijít podívat například na koncert nebo vystoupení muzikantů či DJ. Také reference na webových stránkách hodně napoví.

3. Cenová nabídka
Pokud je pro Vás cena jedním z kritérií, které rozhodují o finálním výběru svatební kapely nebo DJ na svatbu, zkuste si nechat zaslat alespoň tři cenové nabídky, než padne finální rozhodnutí. V průměru si dnes kapely a DJs účtují kolem 1 000 Kč za hodinu hraní + náklady na cestovné, ale ceny se mohou hodně lišit kraj od kraje, hudebníci od hudebníků.     

Jak si vybrat... DODAVATELE JÍDLA A CUKROVÍ

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Zkušenosti a reference
Především od bývalých zákazníků cukrárny, případně Vašich přátel a známých, ale také ty internetové.  

2. Možnost ochutnávky
Tu dnes nabízí především profi cukráři a cukrárny. Nebojte se zeptat, jestli byste mohli ochutnat alespoň něco z jejich nabídky, především, pokud se jedná o svatební dort, koláčky a cukroví do výslužek, které jsou dnes spíše ojedinělým jevem, i přesto se ale vyskytují svatby, kde se výslužky rozdávají. Je možné, že si někde budete muset za ochutnávku cukroví či dortu zaplatit, ale určitě to za to stojí.

3. Ceny a dodací lhůty
I v tomto případě se ceny mohou výrazně lišit dodavatel od dodavatele. Ze zkušeností známe případy cukráren, které si za jeden a týž svatební dort naúčtují jedna 6 000 Kč a druhá 14 000 Kč. Je samozřejmé, že se musíte ohlížet na kvalitu surovin, ze kterých jsou dorty či zákusky připravovány, ale opravdu se stává, že za stejnou kvalitu někdy zaplatíte i více než 100% navíc. Co se týče dodacích lhůt, ty se obvykle liší podle sezónnosti. Pokud máte svatbu v hlavní sezóně, tj. mezi dubnem a září, pak počítejte s delšími dodacími lhůtami, u svateb mimo sezónu se pak výrazně zkracují. Dodat Vám hotové cukroví či dort v podstatně kratším čase také většinou mohou menší cukrárny, kde je pro ně důležitá každá zakázka.

Jak si vybrat... DOPRAVCE

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Množství vozů stejného typu
Kolona složená výhradně z černých Audi, přičemž nevěsta jede jediná v bílém voze, může vypadat opravdu efektně, ale stejně tak postačí, pokud budou mít stejné auto (třeba jen v jiném barevném provedení) pouze nevěsta a ženich. Pokud nemáte možnost si auta půjčit od známých, pak je pro Vás zajímavým řešením buďto půjčovna nebo soukromí dodavatelé, kteří Vám rádi vůz za větší či menší částku zapůjčí. Obvykle se platí cena za pronájem vozu včetně řidiče, která zahrnuje určitý počet ujetých km a nad jeho rámec si pak připlatíte. Nejčastěji půjčovanými vozy jsou svatební limuzíny, kočáry s koňmi a veteráni, případně výše zmíněná luxusní auta, která udávají začátek a konec kolony.  

2. Ceny za zapůjčení i provoz
Ceny za půjčení a provoz se liší velmi výrazně, a to v závislosti na délce zapůjčení vozu, počtu ujetých kilometrů, ale také na tom, zda je v ceně započítaná také výzdoba či zda se za ni připlácí atp. Máte-li zájem o zapůjčení svatební limuzíny na Moravě, objednávky kočáru či veteránů, obraťte se například sem.

3. Možnost svatební výzdoby vozu/ů
Ta byla zmíněna již výše, pokud byste se ale rádi alespoň inspirovali pohledem na ukázky svatební výzdoby vozů, podívejte se sem.

Jak si vybrat... ORGANIZÁTORA SVATEBNÍ ZÁBAVY

Aspekty, které by Vás měly zajímat:

1. Zkušenosti a reference
Zejména a právě s pořádáním svateb. Většina "animátorů" má zkušenosti hlavně s pořádáním firemních večírků a akcí,

2. Cena


3. Podrobný popis služeb
Abyste přesně věděli, co za své peníze dostanete.

 

      Zásady ochrany osobních údajů / webdesign Studio R3D, s.r.o.